20 mars 2012

Henrikkes Vintageskole #2


Hei alle sammen!

Vi er klar for den andre timen med vintageskole. Denne gangen har jeg rett timen direkte til den nye utfordringen vår. Denne gangen vil vi at dere skal lage en påskekurv. Derfor har jeg laget en tutorial til dere for å vise en enkel måte å sette sammen en kurv på. Dette kan du gjøre både med dobbelsidige ark eller vanlige. 

Du trenger: 
- Et ark med scalloped edges (rundt) 
- Dobbelsidig teip
- Scoring Board 
- Saks
- Instruksjonene 

- Her ser du bilder av alle tingene du trenger. 

-Det første du må gjøre er å legge arket ditt i midten av scoreboardet. 
Jeg har brukt er ark som er 12x12 inch på det bredeste. 

- Score arket ditt på 4 og 8 inch, deretter snur du, og scorer på 3 og 9 inch. 

- Klipp inn slik som bildet viser

- Snu arket og sett på dobbelsidigteip slik som bildet viser 

- Deretter kan du begynne å lime sammen kurven din. 

- Slik ser den ut når du er ferdig. 
Da er det bare å lage en hank og begynne å dekorere den. 


Hvis dere sliter med farger har jeg laget en liten fargepallett til dere. Den er selvfølgelig helt frivillig å bruke, det er opp til deg. 



2 kommentarer:

  1. Kjempe flott med vintageskole og tema kurv.
    Jeg jobber med min kurv til utfordringen, og metoden jeg har valgt er ganske tidkrevende....men det får dere se da mitt bidrag blir ferdig.

    En kjempe artig utfordring forresten.

    SvarSlett
  2. Uau1Isto é maravilhoso tenho aprendido muito com a escola e vou fazer muitos para presentear,obrigada por compartilhar.

    SvarSlett

Takk for din tilbakemelding!